Saturday, August 31, 2013

Petai Oh Petai




Makan, makan dan makan. Tak pernah jemu makan setiap hari mahupun setiap saat wakakaka!

Cerita pasal makan ni teringat pulak kat adik bongsuku. Dia ni memang manja sangat dengan mak. Anak kesayangan mak la katakan. Adik aku sorang sangat sweet dengan kita orang. Setiap tahun kita orang mesti tertunggu-tunggu kepulangannya. Nak celebrate raya sekali. Wahh seronok sangat-sangat. Walaupun jauh, kita orang sentiasa berhubung. Dunia dah canggih. Semua ada dihujung jari. Kita orang selalu berhubung melalui Whatsapp, Line dan Wechat.

Adik : Tadi kan kak saya makan petai bah sedap ohh..

Aku : Uiina memanglah sedap. petai bah tu. Kak pun mau makan tapi bah mahal di sini Brunei ni.

Adik : Oyaka? Kakak mau tau?

Aku : Apa dia dik?

Adik : Sekali tu kan kak, saya kasi belahlah tu petai mau kasi masuk dalam Tupperware konon. Sekali tu aduiii kakak tau apa yang saya jumpa?

Aku : Ulat?

Adik : Aikk macam mana kakak tau yang saya jumpa ulat?

Aku : Memang pun ada ulat dalam petai tu. Sebelum makan petai, mesti mau kasi belah dua dulu tu petai. Gerenti ada ulat yang bertapa dalam tu.

Adik : Kak, montel-montel lagi ulat yang saya jumpa tu kak!! Eeeee mesti ada yang saya termakan tadi tu kan?
Aku : Iya dik mesti ada ulat adik termakan tadi. Mesti comel-comel dan gemuk-gemuk ulat tu hahahhaha!

Adik : Eeeww.. Bah geli saya kak! Dengan penuh perasaan lagi tu saya kunyah tu petai dengan nasi tadi. Yaaakkk!!
Aku : Hhahahha!! Mesti rasa dia lemak manis kan dik? Tidak payah lagi tambah garam,ada rasa masin-masin tu sikit wakakakkawkwkw!!

Adik : Huarggghhhhhhhhhh *nangis*

HHAHAHHAHA!! Rindu pulak dengan adik manja ni :)


No comments:

Post a Comment