Thursday, August 29, 2013

Bukan Aku Yang Berubah..



Setelah sekian lama kita terpisah, baru kini ku menyedari bahawa cinta ku terhadap mu masih lagi bertaktha dihati kecil ku... Entah mengapa dirimu juga yang kucintai... Sedangkan hati kecil ku sering kali kau sakiti dengan kata-kata kesat, dan cemuhan yang tidak sepatutnya aku dengar.

Apa istimewanya tentang dirimu? Aku juga tidak tahu, yang pastinya pada insan lain juga ada.. Namun kedegilan ini sering membuat aku terluka, kerana sering kali merindukan dirimu.. Apakah percintaan jarak jauh ini yang membuat dirimu berubah?? Ataupun itu cuma satu alasan,agar mudah untuk mu berpaling dari ku?

Sungguh aku terluka dengan sikap mu, yang terlalu mudah untuk menyerah hanya kerana dikejauhan ini, sedangkan aku masih lagi setia menanti cinta dan mengharapkan kesetiaan mu kekal untuk ku.. Namun belum pun sempat aku mengorak langkah seterusnya kau sudah berpaling dariku.. Begitu mudah untuk mencintai dan begitu mudah juga dirimu melupakan ku.. Apakah nilai cinta itu tidak lagi bermakna buat mu??

Atau mungkin aku yang punya kekurangan untuk kau cintai.. Lebih perit lagi, kini kau telah membina mahligai impian yg kita impikan bersama dulu, bersama dia yang kau cintai..

Hancur hati ini hanya tuhan yang tahu,cintaku tidak kau hargai, kasih ku kau abaikan, kesetiaan ku kau persiakan.. Namun aku pasrah dan redha dengan ketentuan illahi, kenyataan itu memang lebih pahit dan
sukar untuk ku terima.
Namun dalam keterpaksaan aku tetap menerima,siapa aku kini dan siapa dirimu.. segalanya telah berubah, cuma cinta ini masih masih milikmu.. Dan biarlah aku membawa jauh diri ini dari pandangan mu, agar lebih mudah untukku melupakan segalanya tentang dirimu.

Ketentuan ilahi itu merupakan hadiah terindah buat kita, walaupun sering kali kita beranggapan dia adalah terbaik untuk kita, namun Allah lebih mengathui siapa yang lebih baik dan setia untuk kita. Dan ada kalanya ianya satu ujian untuk kita lebih tabah menghadapi perjalanan seterusnya.

No comments:

Post a Comment